@csentecsa: Még nem. A PSZF későbbi helyén egy felrobbantott víztorony betonszerkezet maradványai voltak.
A játszótérről (Fogarasi park) láttam az alacsonyan elhúzó gépet, s hallottam a robbanást is. Apukám nem volt hajlandó odavinni. 3 éves voltam.
Ááá, akkor Te már láttad belülről. Van egy tervrajzom, ahol az eredeti elosztás látható, aszerint pedig három nem túl nagy lakás van benne (szintenként egy). Ma viszont marha sok név van kiírva a kaputelefonra. Nem emlékszel véletlenül, hogy hány lakás volt benne?
@Garay Klára: Kedves Klára, azt tudom felajánlani, hogy megkeresem Eszter nénit, akitől ezeket kaptam, és valahogy összekötöm Önöket. Csak kérem e-mailben küldjön egy telefonszámot.
A Cserepesházban működő Samodai József helytörténeti műhelynek elég komoly képgyűjteménye van Zuglóról...városrészenkénti bontásban. Csak azok nem annyira ismertek, nem népszerűek. Idén Rákosfalva megalakulásának emlékére egybeszerkesztettük egy kiállításba Rákosfalva történetét...és haladunk tovább. Ezért szeretném ezeket is megszerezni :-)
Azon a napon reggel tettem le a szolgálatot a Markóban levő kp mentő-szoglt nál.Kolegáim mesélték később az "esetet"Abban az időkben ilyesmiket nem nagyon taglalták .Állítólag a p-fűlkében gyerek is volt..?
Nem is azért írtam, hogy mindenki elhiggye, csak azért, mert én láttam. Amikor olvastam a hivatalos magyarázatot a rajzot, hogy merről merre szállt, meg hogy milyen manővereket csinált én tudom, hogy nem úgy történt, ilyen egyszerű.
@SuperTölgy: Az, hogy ide beírod egyetlen forrás, vagy hivatkozás vagy magyarázat nélkül, mint a Nagy Titkok Tudója, nem teszi hitelessé a mondandódat. Az imént a Facebookon valaki pl. azt a képtelenséget írta, hogy a "széles" róna utcára akartak kényszerleszállni. De '61-ben a Róna utca még nem volt széles, vagyis nem volt kiépítve az útpálya mindkét oldalon.
Én 15 éves voltam akkor és az udvaron voltunk a házbeli gyerekekkel. Lehet, hogy rosszul, de én úgy emlékszem, hogy nem láttuk, csak hallottuk a repülőgép hangját, ami egyszer csak elhallgatott. Nem volt akkoriban sűrű a repülőgép felettünk, meg szoktuk nézni, na ez HA-LIA, vagy HA-TSA ezekre emlékszem, lehet, hogy más is volt. Amikor elhallgatott a repülőgép hangja, nem sokkal utána hallottuk a szirénákat , szaladtunk mi is megnézni, mi történhetett. A Columbus utcában laktunk, onnan futottunk. Az Erzsébet királyné útján kb. ahol most egy iskola van, addig jutottunk, közelebb nem engedtek, és onnan is hamarosan eltessékelték a bámészkodókat, minket is. Akkor azt hallottuk valakitől, hogy egy apa a fiával szerelte a biciklit, ők is meghaltak. Most tudtam meg ebből a cikkből, hogy 3 fiú volt. Egy felelőtlen ember miatt sokan meghaltak, szörnyű!
@Feregabor: Akár igazad is lehetett volna, úgyhogy gyorsan utánanéztem: 1961 márciusában határozott a Fővárosi Tanács V. B. a Róna utca elnevezéséről, bár hogy ezt mikor hajtották pontosan végre az nem derül ki, de feltehetően a közeli hónapokban (április, május). De jó volt a kérdésfelvetés, mert amúgy nem is jutott eszembe, hogy 1961-ben volt a névcsere, kösz.
Szerintem 1961 augusztusában még Róna utca volt. (Bár Lumunba 1961 januárjában halt meg, elvileg lehetett már Lumumba u. is, de nem valószínű).
Én akkor 11 éves voltam, épp a Thököly út felé bringáztam (arra laktunk), mikor hallottam a Thökölyn végigzúduló sok 10 tűzoltót, utánuk eredtem, és ameddig engedtek, oda is kíváncsiskodtam.
Nincs így. A ridegebb anyag látszólag jobban bírja, a valóság ehhez képest az, hogy statikailag sérültebb lehet az épület, mintha egy üreges, ennél fogva a rezgéseket jobban elnyelő szerkezetből épült volna.
Mérések bizonyítják - ülj csak be egy előadásra, amit BME-n megtehetsz. A rideg anyag jobban bírja, de amint eléri a határait, azonnal végleges károkat szenved. A kevésbé rideg viszont, bár lehet, hogy a maximális terhelhetősége kevesebb, még is kevésbé fog roncsolódni.
Persze, innen megmondani ...
A budapest XIV. kerületi Limanova tér múltja, jelene és jövője
Limanova tér
Limanova tér
Utolsó kommentek:
whitebeard 2017.12.06. 12:16:05
A játszótérről (Fogarasi park) láttam az alacsonyan elhúzó gépet, s hallottam a robbanást is. Apukám nem volt hajlandó odavinni. 3 éves voltam.
Bejegyzés: Az 1961-es Róna utcai légikatasztrófa
Rátonyi Gábor Tamás · http://bpxv.blog.hu/ 2016.10.16. 21:44:05
Bejegyzés: A tér régi házai: Limanova tér 17.
Hatja2 2016.10.16. 21:41:25
Bejegyzés: A tér régi házai: Limanova tér 17.
Rátonyi Gábor Tamás · http://bpxv.blog.hu/ 2016.10.06. 21:43:33
Bejegyzés: Régi fényképek a térről és a környékről
Garay Klára 2016.10.06. 21:38:19
Bejegyzés: Régi fényképek a térről és a környékről
lakearowhead 2016.10.04. 02:30:40
Bejegyzés: Az 1961-es Róna utcai légikatasztrófa
SuperTölgy 2016.10.03. 08:51:20
Bejegyzés: Az 1961-es Róna utcai légikatasztrófa
Rátonyi Gábor Tamás · http://bpxv.blog.hu/ 2016.10.03. 00:12:08
Ez csak egy konteó szerintem.
Bejegyzés: Az 1961-es Róna utcai légikatasztrófa
SuperTölgy 2016.10.02. 21:04:37
Bejegyzés: Az 1961-es Róna utcai légikatasztrófa
SuperTölgy 2016.10.02. 21:02:39
Bejegyzés: Az 1961-es Róna utcai légikatasztrófa
mariskanéni 2016.10.01. 17:47:44
Bejegyzés: Az 1961-es Róna utcai légikatasztrófa
egyszoban 2016.10.01. 15:15:55
Bejegyzés: Az 1961-es Róna utcai légikatasztrófa
Rátonyi Gábor Tamás · http://bpxv.blog.hu/ 2016.10.01. 13:24:41
Bejegyzés: Az 1961-es Róna utcai légikatasztrófa
hillman. 2016.10.01. 11:57:18
Zugloban, mert 3 emberre esik egy repülö.
Bejegyzés: Az 1961-es Róna utcai légikatasztrófa
Rátonyi Gábor Tamás · http://bpxv.blog.hu/ 2016.10.01. 09:45:44
Bejegyzés: Az 1961-es Róna utcai légikatasztrófa
JTom · http://ritkanlathatotortenelem.blog.hu 2016.10.01. 09:39:40
ritkanlathatotortenelem.blog.hu/2013/11/29/tasa_az_elatkozott_malev_gep
Bejegyzés: Az 1961-es Róna utcai légikatasztrófa
Gergely Horváth 2016.10.01. 09:13:24
Bejegyzés: Az 1961-es Róna utcai légikatasztrófa
2016.10.01. 09:06:05
Bejegyzés: Az 1961-es Róna utcai légikatasztrófa
Feregabor 2016.10.01. 08:07:02
Én akkor 11 éves voltam, épp a Thököly út felé bringáztam (arra laktunk), mikor hallottam a Thökölyn végigzúduló sok 10 tűzoltót, utánuk eredtem, és ameddig engedtek, oda is kíváncsiskodtam.
Bejegyzés: Az 1961-es Róna utcai légikatasztrófa
Afron 2016.10.01. 07:56:17
Nincs így. A ridegebb anyag látszólag jobban bírja, a valóság ehhez képest az, hogy statikailag sérültebb lehet az épület, mintha egy üreges, ennél fogva a rezgéseket jobban elnyelő szerkezetből épült volna.
Mérések bizonyítják - ülj csak be egy előadásra, amit BME-n megtehetsz. A rideg anyag jobban bírja, de amint eléri a határait, azonnal végleges károkat szenved. A kevésbé rideg viszont, bár lehet, hogy a maximális terhelhetősége kevesebb, még is kevésbé fog roncsolódni.
Persze, innen megmondani ...
Bejegyzés: Az 1961-es Róna utcai légikatasztrófa